Tema - Becas
Tema - Canal Fundación Arquia

Becarios Arquia nominados al YTAA 2020

Desde hoy, viernes 15 de mayo son públicos los nominados que optan al premio Young Talent Archtecture Award (YTAA) 2020, en la web de Fundació Mies van der Rohe Barcelona.

La entrega de premios de los proyectos finales de carrera a YTAA será uno de los Eventos Colaterales de la 17ª Exposición Internacional de Arquitectura en La Biennale di Venezia.

El YTAA ha reunido los mejores proyectos de final de carrera de les escuelas de arquitectura, urbanismo y paisajismo europeas y de tres países americanos invitados. Además, este año se ha organizado una nueva edición independiente con escuelas de cuatro países de Asia: China, India, Japón y Corea del Sur, de manera que en esta edición el YTAA extiende el debate y el intercambio académico en tres continentes.

Conoce los proyectos nominados AQUÍ

De entre los 52 proyectos nominados de Escuelas de Arquitectura españolas, 4 de ellos han sido presentados por arquitectos ganadores de las Becas Arquia:

To inhabit oneself. The body as a place.

Laura Barros

The body is no longer perceived as a pure, natural entity, it is also technological: we can now talk about self-creation, body design, prosthetic bodies. These new body models involve new technologic realities that imply adapting the concept of inhabiting. In this cyborg paradigm, architecture should reframe itself by generating hybrid responses.

YTAA-laura-barros

The body as a place. Autora: Laura Barros – Universidad Europea de Madrid

Ver proyecto  AQUÍ

Learning Architecture. En el barrio del Carmen

Silvia Domene Camarasa

The project consists on the creation of an Architecture School in the historical center of Valencia. The plot is between the historical center and the old river course, now turned to a linear park. Thus, the project tries to shape that limit and propose an urban solution for this area. Moreover, the school represents a dynamic and lively point in the city.

YTAA-silvia-domene

En el barrio del Carmen. Autora: Silvia Domene Camarasa – Universidad Politécnica de Valencia

Ver proyecto AQUÍ

L’illa (The island). Gastronomic experimentation center.

Sergio Ortín Molina

The island is a project that transforms into several at once, evolving and varying in scale as it travels the plot with an organic growth, from the degraded urban front to the water of L’Albufera. In this way, the three pieces unfold in length around an axis that breaks on itself to shape the architectural complex, regenerating the decadent through nature.

YTAA-sergio-ortin-molina

L’illa. Autor: Sergio Ortín Molina – Universidad Politécnica de Valencia

Filling the Pool. Reconditioning of “Nostra Llar” sports facility with 500,000€

Sara Ferran Ballús

Filling the Pool is a project that emerges from the real needs of an existent community: the Nostra Llar neighborhood. Through participatory sessions and meetings with local administrations, the economic and social vectors are incorporated into the design process in order to obtain a proposal that becomes pragmatic as well as provocative.

YTAA-sara-ferran

Filling the Pool. Autores: Sara Ferran Ballús, Eduardo Gascón Alvarez – Universitat Politècnica de Catalunya