THE TOP 12 ARCHITECTURE CHANNELS ON YOUTUBE

fundacion-arquia-blog-aquitectura-archdaily-youtube

Por Marie Chatel

Desde Archdaily

“There’s so much to learn about architecture, yet so little time. The smart architect knows to have a variety of sources for their architectural knowledge, and that’s why we’ve put together a shortlist of our Top 12 Architecture Channels on Youtube, and picked some of their best videos for you to see. Read more to find out the best architecture videos, from sketching and rendering tutorials to architecture documentaries.

1. CTBUH

If you are interested in urban planning and the development of housing in major cities, this one’s for you. The Council on Tall Buildings and Urban Habitat (CTBUH) looks for innovative design and construction strategies and organizes conferences, as well as monthly interviews with leading architects – most recently, Bjarke Ingels!

2. CHICAGO ARCHITECTURE FOUNDATION

The Chicago Architecture Foundation shares short stories on Chicago’s most iconic buildings. With historical photographs and research material as well as interesting commentaries, the foundation puts the great history of Chicago’s architecture at your fingertips (…)”

Accede a la información, AQUÍ

Últimos posts escritos por Fundación Arquia (vea todos)